24 september 2010

The beginning ...............

Sinds 2002 ben ik, Gerda, slechtziend geworden d.w.z. ik zie nog maar 15% . Met één oog veraf redelijk, en dichtbij: met bril en vergrootglas, met het andere oog alleen nog maar wazig,schots en scheef en zijn er problemen met inschatten van diepte. Na enkele operaties is dit het eindresultaat.Geen werk, niet meer zelf autorijden en veel vrije tijd.


De tuin is opnieuw aangelegd, ons huis bijna klaar en voor huisvrouw ben ik niet in de wieg gelegd. Samen met mij echtvriend Joop en onze dochter Mariëlle hebben we aanpassingen gevonden voor de naaimachine om weer te doen wat ik goed kon en dus nog steeds kan. Ik ben niet meer zo'n turbonaaister als vroeger maar toch dit is mijn eerste resultaat. Een co-productie met DD (dear daughter) die het ontwerpen en borduurwerk voor haar rekening nam.


Since 2002 I, Gerda, lost my vision. I only see 15%. With one eye I see vagely in the distance and more clearly at 8" (with aid of a magnifier and glasses). The other eye only sees things blur and crooked. After several surgeries this is the result. No job, unable to drive a car and lots of time.

The reconstruction of the garden and our house is nearly finished and I'm not cut out for housewife. Together with my soulmate Joop and our daughter Mariëlle we found some adjustments for the sewingmachine to get back to doing what I did well and so still can. I'm not the turbo-seamstress as beforebut this is my first result. It's a co-productiun with DD (dear daughter) whose tribute to the project was design and embroidery.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten